5 signalen dat het tijd is om te wisselen van IT-partner

Klinken de signalen in het door ons geschreven artikel herkenbaar voor je? Dan komen we graag met je in contact om kennis te maken.
Afbeelding ter illustratie | Anbecom ICT - IT partner uit Rotterdam

Heb je steeds vaker het gevoel dat je huidige IT-partner niet (meer) voldoet aan jouw verwachtingen? Moet je er ondanks dat niet aan denken wat overstappen naar een andere IT-partner allemaal teweeg brengt? Logisch, dat voelt voor de meesten hetzelfde als overstappen naar een nieuwe accountant. In dit artikel lees je meer over de signalen en waarom overstappen niet ingrijpend hoeft te zijn.

5 belangrijke signalen om te wisselen van IT-partner

Herken je één of meerdere van de onderstaande signalen? Dan komen wij natuurlijk graag met in contact om te laten zien dat het anders kan. Als je daar (nog) niet aan toe bent kan je de signalen gebruiken om het gesprek aan te gaan met je huidige IT-partner. In het laatste geval hebben we je toch een beetje kunnen helpen. 😉

#1: Slechte support

Wanneer je te maken hebt met een storing of ander probleem wil je natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden. Het laatste wat je wilt zijn lange wachttijden bij de servicedesk, niet teruggebeld worden en dat gemaakte afspraken steeds niet worden nagekomen.

Hierdoor voel je jezelf niet serieus genomen en dat is logisch. Wist je dat slechte support de belangrijkste reden is om over te stappen naar een andere IT-partner? Het bekende ticketsysteem om meldingen te prioriteren is vaak de oorzaak van dit probleem. Maar daar vertellen we je in dit artikel later meer over.

#2: Proactief meedenken

Als IT-partner is het belangrijk om proactief met klanten mee te denken. Daar betaal je ze immers voor toch? IT-oplossingen uit het verleden zijn niet automatisch geschikt voor de toekomst. Door proactief in te spelen op ontwikkelingen en veranderingen is het mogelijk om storingen te beperken tot het minimum.

Steeds vaker het gevoel dat je huidige IT-partner niet proactief meedenkt? Dan is het tijd om het gesprek aan te gaan. Als je dat niet doet kan dat de continuïteit en daarmee de verdere groei van het bedrijf in gevaar brengen.

#3: Storingen

Een andere belangrijke reden om te wisselen van IT-partner zijn storingen. Hierdoor functioneren bedrijfsprocessen verre van optimaal of komen deze zelfs (volledig) stil te liggen. In een groot aantal gevallen zijn een gedateerde en achterhaalde IT-infrastructuur de hoofdoorzaak.

Hoelang is het geleden dat je samen met je huidige IT-partner hebt gekeken naar de IT-infrastructuur? Om te storingen en andere problemen te voorkomen is het belangrijk om een IT-partner te hebben die proactief met je meedenkt.

#4: Cloudervaring

In de afgelopen jaren heeft Microsoft met Windows 365 en Azure een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om de IT-omgeving (hybride) onder te brengen op het cloudplatform van Microsoft. Ondanks deze trend zijn er nog altijd IT-partners die (te) weinig kennis en ervaring hebben over deze manier van werken.

Wil je graag overstappen naar de cloud, maar houdt je IT-partner om verschillende redenen de boot af? Er zijn altijd redenen waarom het niet mogelijk is om (volledig) over te stappen naar de cloud? Als je hier twijfels over hebt is het tijd om op zoek te gaan naar een IT-partner die hier (wel) ervaring mee heeft.

#6: Ondoorzichtige kostenstructuur

Elke maand krijg je een factuur zonder verdere toelichting. Hierdoor heb je geen inzicht in de kosten voor het beheer en onderhoud van jouw IT-omgeving. Als IT-partner is het belangrijk dat je transparant bent over de maandelijkse (licentie)kosten wat klanten van je kunnen verwachten.

Krijg je steeds vaker het gevoel dat je niet meer dan een nummer bent en maandelijks moet betalen? Dan is het tijd het gesprek aan te gaan om inzicht te krijgen en de diensten en producten die het bedrijf aan je levert op IT-gebied.

Huidige IT-partner ontgroeid

Bovenstaande signalen hoeven natuurlijk niet altijd de reden te zijn om over te stappen naar een nieuwe IT-partner. Het kan ook gebeuren ook dat je elkaar in de afgelopen jaren ontgroeit bent. Het maken van de overstap hoeft in dat geval niets te zeggen over de kwaliteit die het bedrijf levert.

Heeft je huidige partner bijvoorbeeld te weinig capaciteit of een beperkte kennis over werken in de cloud? Dan kan je er ook voor kiezen om in overleg met je het bedrijf de IT-omgeving gedeeltelijk uit te besteden aan een andere partner.

Ticketsysteem? Hebben we niet!

Het ticketsysteem is bedoeld om IT-problemen gestructureerd en efficiënt af te handelen. In de praktijk leidt het ticketsysteem vaak tot een gebrek aan transparantie en persoonlijke benadering, langere doorlooptijden en complexe communicatie. Klanten helpen zoals we zelf ook graag geholpen willen worden. Dat is onze manier van werken en een belangrijke reden om voor onze klanten geen gebruik te maken van een ticketsysteem.

Als klanten ons bellen met een probleem of storing proberen we dat namelijk direct te verhelpen. Lukt dat niet? Dan informeren wij onze klanten over de stappen die we gaan ondernemen om het op te lossen.

Op zoek naar een nieuwe IT-partner? Welkom bij Anbecom ICT uit Rotterdam!

Wij zijn ontzettend trots op onze klanten. Een groot aantal klanten treedt zelfs dagelijks op als ambassadeur van Anbecom ICT. Heeft één van onze klanten een nieuwe uitdaging gevonden bij een ander bedrijf? Dan zijn we vaak de eerste die ze bellen om het gesprek aan te gaan.

Natuurlijk kost het tijd en energie om de overstap te maken naar een nieuwe IT-partner. Maar met ons plan van aanpak hebben we dit binnen no-time voor je geregeld. Klanten helpen zoals je zelf graag geholpen wilt worden, zonder een ingewikkeld ticketsysteem!

Vrijblijvend kennismaken? Neem dan contact met ons op voor meer informatie over onze dienstverlening.

Ben Kok

Directeur

Heb je hulp nodig om productief samen te werken?

Recente berichten

Bekijk ook deze gerelateerde artikelen

Dit bericht is verstuurd vanaf mijn iPhone. Heb je dit echt nog
Dagelijks worden duizenden mensen het slachtoffer van phishing. Het bericht is soms
Betaal jij elke maand voor wat je gebruikt of wat je écht

Neem contact met ons op